بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش

خانم آبان عسکری یکی از هنرمندان جدید سینمای ایران است. او با بازی در فیلم شنای پروانه دیده شد و اکنون با بازی در نقش آتی در سریال سرکش به محبوبیت زیادی دست یافته است. طرفداران او می خواهند درباره این هنرمند بیشتر بدانند. هنرمندی که در سریال سرکش نقش عاطفه را بازی می کند در واقع همسر کارگردان این سریال است.

اطلاعات کلی در مورد این هنرمند

نام اصلی: آبان عسکری

متولد: 14 اردیبهشت 1360 در تهران

زمینه کاری: سینما، تئاتر و تلویزیون

حرفه: هنرمند و نویسنده

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد تئاتر

سالهای فعالیت: 1388 تاکنون

قد: 160 سانتی متر

همسر: محمد کارت

آبان عسکری کیست؟

آبان عسگری متولد 1360 در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر است. او فعالیت هنری خود را از سال 1367 با بازی در تئاتر آغاز کرد. او در کنار بازیگری، فیلمنامه نویسی را نیز تجربه کرده است. فیلمنامه فیلم کوتاه تحسین شده «بچه خور» کار مشترک آبان عسگری و محمد کارت بود.خانم آبان عسگری در اولین فیلم بلند محمد کارت به نام «شنای پروانه» نقش کوتاهی را ایفا کرد.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم سوفی و ​​مجنون و مجموعه تلویزیونی هشت و نیم لحظه، پرستاران و حوالی پاییز از دیگر آثاری هستند که آبان عسگری در آنها ایفای نقش کرده است. وی در رشته تئاتر تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد اخذ کرده است.

آبان عسکری در فیلم شنای پروانه

پروانه شنا یک فیلم درام اجتماعی با بازی جواد عزتی، امیر آقایی، طناز طباطبایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، لادن جاوند، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری، نادر شهسواری، آبان عسکری، ناهید مسلمی و علیرضا داوودن است. محمد کارت، حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی رسول صدر عاملی محصول سال 2018 جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مهوش وقاری بازیگر

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم شنای پروانه برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در 13 رشته نامزد شد و جوایزی دریافت کرد. امیر آقایی و طناز طباطبایی برای این فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین هنرمند شدند.«شنای پروانه» علاوه بر سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، در رشته های بهترین تدوین، صداگذاری و صدابرداری جوایزی را نیز از آن خود کرد.

آبان عسکری در سریال یاغی

سریال سرکش به کارگردانی محمد کارت داستان جوانی به نام جاوید را روایت می کند که برای اثبات هویت و گرفتن کارت شناسایی با مشکل مواجه می شود. خانم آبان عسکری هنرمند نقش خواهر جاوید “عطفه قنبرزاده” در سریال سرکش را بر عهده دارد و الکیا ناصری در نقش ابرا نامزد جاوید جلوی دوربین رفته و مه لقا باقری نیز حضور دارد. همچنین به عنوان مادر ابرا در سرکش حضور دارد.

آتلیه عکاسی آبان عسکری

آبان عسکری تجربه نویسندگی فیلم بچه خور به کارگردانی محمد کارت را در کارنامه هنری خود دارد و در کارهای مختلف با همسرش محمد کارت به عنوان نویسنده و تهیه کننده همکاری داشته است. شغل دوم آبان عسکری عکاسی است و یک استودیوی حرفه ای تصویر نیز دارد.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

سریال و فیلم آبان عسکری

شنای پروانه ساخته محمد کارت

هشت و نیم دقیقه

پرستاران

حوالی پاییز

آب و هوا

سریال نمایش خانه شورشی

بچه خوار

همسر آبان عسکری کیست؟

آبان عسگری با محمد کارت کارگردان ایرانی ازدواج کرده است. او و محمد کارت فرزند ندارند.این زوج چند سال پیش ازدواج کردند و زندگی بسیار شادی دارندآغاز فعالیت هنری محمد کارت در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر از سال ۱۳۷۹ آغاز شد و وی با تحصیل در هنرستان هنرهای دراماتیک، مدرک کارگردانی سینما را دریافت کرد و از اعضای دائمی خانه فیلم ایران است.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی الناز گلرخ و همسرش حمید فدایی + حواشی

بیوگرافی محمد کارت همسر آبان عسکری

محمد کارت در سال ۱۳۶۵ در شیراز متولد شد و در هنرستان هنرهای دراماتیک تحصیل کرده و دارای مدرک کارگردانی سینما است. فعالیت هنری خدا از سال 1358 بازیگری و کارگردانی تئاتر آغاز شد و به ساخت فیلم کوتاه و مستند ادامه داد. او فیلم های مستند و کوتاه متعددی ساخته است که جوایز متعدد داخلی و خارجی دریافت کرده و مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است که از آن جمله می توان به مستند آوانتاژ، ماالنگ و فیلم کوتاه بچه خور اشاره کرد.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

فیلم کوتاه بچه خور یکی از آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم ایرانی و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بود. او در سال ۱۳۷۷ اولین فیلم خود را با نام «شنای پروانه» با حضور بازیگرانی چون طناز طباطبایی، جواد عزتی و امیر آقایی ساخت که جوایز متعددی از جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۷ از جمله سیمرغ بهترین فیلم مخاطب را دریافت کرد. دیدگاه، و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

این فیلم همچنین پرفروش ترین فیلم اکران شده آنلاین شد. کارت در سال 1400 تولید اولین سریال خود “سرکش” را آغاز کرد. این سریال در سال 1401 از شبکه نمایش خانگی پخش شد. محمد کارت چند تجربه بازیگری در فیلم های کوتاه نیز داشته است که از جمله آنها می توان به فیلم های گزارش یک جشن، بی رحمانه و بی جهت، بوسیدن روی ماه، چقدر تو خوبی، عصبانی نیستم، ارزان فروشان، آزادی مشروط و خون، روابط.

زندگی مشترک محمد کارت و آبان عسکری

آقای محمد کارت می گوید: از همان ابتدا که از شیراز به تهران آمدم، با آبان عسگری با هم فضای هنری را شروع کردیم. آبان در آن زمان در مقطع کارشناسی ارشد تئاتر و من در رشته کارگردانی سینما. پنجاه درصد فکر و مشورت کار هنری ام از آبان است. او گاهی به عنوان تهیه کننده، گاهی به عنوان کارگردان مستند و گاهی به عنوان فیلمنامه نویس مثل فیلمنامه بچه خور کمک می کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آبان عسکری بازیگر و نویسنده

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

با توجه به پتانسیل بازیگری همسرم، شنای پروانه ای را هم با هم کار کردیم. ما بیشتر از زن و شوهر هستیم، دو شریک هستیم که با هم زندگی می کنیم و روابط و رویاهایمان از سینما دور نمی ماند.دغدغه های ما مشترک است و با هم آنها را اجرا خواهیم کرد.

صفحه اینستاگرام آبان عسکری

باید بگوییم که آبان عسکری صفحه خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ندارد. صفحاتی که به نام او ساخته شده همگی فن پیج هستند و این هنرمند مدیریت آنها را بر عهده ندارد.

عکس های هنرمند ایرانی آبان عسکری

در اینجا عکس های خانم آبان عسکری همسر محمد کارت را به اشتراک گذاشته ایم. این هنرمند با ۲ تجربه بازیگری توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند. بازی او در سریال سرکش بازخورد مثبتی از بینندگان داشته است.

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری و همسرش + عکس های جدید آبان عسکری

.

مطلب پیشنهادی

بیوگرافی مسعود فراستی

بیوگرافی مسعود فراستی و همسرش مسعود فراستی یکی از چهره های دوست داشتنی دنیای سینماست …