امضای اسناد PDF به امضای الکترونیکی معروف می باشد.امضای فایل های PDF با استفاده از Adobe Reader را یاد بگیرید.امضا یکی از ویژگی های اصلی در تایید هویت محسوب می شود. در طول ظهور مشاغل آنلاین، نیاز به امضای اسناد PDF بوجود آمده می باشد. در این مقاله قصد داریم آسان ترین و مفیدترین روش امضای اسناد PDF را توضیح دهیم. کاربرد امضای اسناد PDF با ظهور کسب و کارهای آنلاین، نیاز به امضای دیجیتال برجسته شده می باشد. در واقع در هنگام تحول سبک کار، لازم می باشد که امضای اسناد PDF به صورت غیر واقعی پایان شود. در برخی موارد، فراموش می کنیم که سند را قبل از تنظیم سند PDF امضا کنیم. در گذشته، برای امضای PDF، کاربران باید آن را پرینت می کردند و پس از امضا، نامه را در قالب PDF دوباره تایپ می کردند. ضمناً برخی از شرکت ها جمله قرارداد را به صورت پی دی اف برای پیمانکار ارسال می کنند. گیرنده قرارداد باید بخت هایی از قرارداد را پایان کرده و در پایان با افزایش کردن یک امضا هویت خصوصی خود را تایید کند.امضای اسناد PDF را امضای الکترونیکی می نامند.از امضای الکترونیکی برای انعقاد قرارداد بین موجر و مستاجر، اجرای پروژه، توافقنامه محرمانه بودن استخدامهای جدید، امضای خشنودینامه توسط کاربران شرکتکننده در شرکت در رابطه با تحصیل استفاده میشود. اطلاعات خصوصی. امضای الکترونیکی معادل امضای دست نویس می باشد. در واقع این نوع امضا تصویری از امضای شخص می باشد که بر روی یک سند PDF قرار گرفته می باشد. امنیت و محافظت بالایی در امضای الکترونیکی وجود دارد و هویت دارنده امضا تایید می شود. روش امضای اسناد PDF به طور کلی نرم افزارهای مختلفی برای امضای اسناد PDF طرحریزی شده می باشد. آسان ترین راه برای ویرایش PDF استفاده از برنامه “Adobe Acrobat Reader” می باشد. این برنامه محصولی از شرکت Adobe می باشد و به طور ویژه برای ویرایش و مشاهده فایل های PDF طرحریزی شده می باشد. در مرحله اول، برای درج امضای الکترونیکی در PDF، ابتدا برنامه Adobe Acrobat Reader را دانلود کنید. سپس داخل برنامه شده و فایل مورد نظر را در برنامه بارگذاری کنید. باید روی فایل دوبار کلیک کنید. مرحله دوم در مرحله دوم باید داخل تنظیمات Adobe شویم.برای این کار به تب “view” رفته و گزینه “وسیله” را انتخاب کنیددر طی این فرآیند چندین گزینه نمایش داده می شود که می توانید روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. مرحله سوم در سمت راست ورقه، در بخت Signature Icon Toolbox با عنوان «پر کردن و امضا کردن» می باشد. برای افزودن امضا به اسناد PDF روی نماد امضا کلیک کنید. برای امضای اسناد PDF مرحله چهارم به بخت Fill and Sign بروید، در این مرحله ورقه ای با دو گزینه Fill and Sign و Request Signatures نمایش داده می شود. روی «پر کردن و امضا کردن» کلیک کنید تا یک امضا بکشید و یک عنوان خصوصی روی PDF افزایش کنید. سپس با فشردن گزینه «افزودن امضا» ورقه امضا را باز کنید. ، امضای الکترونیکی معادل امضای دست نویس شخص استاغام او می باشد. با نمایش ورقه امضا، پنجره جدیدی باز می شود که سه گزینه Draw، Type و Image را نشان می دهد. اگر امضا را با استفاده از نرم افزار گرافیکی کشیده اید، لطفا تصویر اسکن شده را با فرمت های گرافیکی حاوی jpg و png ذخیره کنید. سپس بر روی گزینه Image کلیک کنید تا یک امضا در داخل سند PDF افزایش شود.لطفا توجه داشته باشید که گزینه Image برای انتخاب یک فایل تصویری از امضا طرحریزی شده استگزینه Type به کاربر این امکان را می دهد که نام خصوصی را با فرمت شکسته داخل کند. با این ویژگی می توانید سبک امضا را به دلخواه تحول دهید. و در نهایت روی دکمه Draw کلیک کنید تا امضا رسم شود. در طی این فرآیند، دستگاه ورقه لمسی به شما این امکان را می دهد که امضا را با قلم یا قلم و ماوس بکشید. پس از رسم امضا، مطمئن شوید که سبک امضا با امضای اصلی مطابقت دارد و برای ذخیره تغییرات روی “اعمال” کلیک کنید. لازم به ذکر می باشد که پس از درج امضا در PDF، برنامه Adobe به صورت پیش تصور امضای کاربر را ذخیره می کند. با این شایستگی کاربر می تواند از امضای پیش تصور روی هر فایلی برای درج امضا استفاده کند. برای امضای اسناد PDF از گزینه DRAW استفاده کنید مرحله ششم: پس از ترسیم و ذخیره امضا، فایل PDF نمایش داده می شود. برای درج امضا، ماوس را در مکان مورد نظر قرار داده و کلیک کنید. سپس اندازه امضا را به دلخواه تحول دهید. در نهایت پس از درج امضای مربوطه، سند PDF را ذخیره کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های Adobe Reader می باشد، نوشتن امضای PDF جوهر اصلی درج امضای تایپ شده اسناد PDF می باشد.نرم افزار Adobe Reader دارای طیف گسترده ای از امکانات می باشد.یکی از ویژگی های محبوب نوشتن امضای PDF می باشد. مرحله اول، برای درج امضای تایپ شده اسناد PDF، در منوی کشویی در بالای پنجره Place Signature، گزینه “Write my signature” را انتخاب کنید. سپس عنوان امضا را در کادر «نام خود را داخل کنید» داخل کنید. پیش نمایشی از امضا در بخش “بازبینی امضای خود” نمایش داده می شود. گزینه “Change Signature Style” در مرحله دوم دارای چهار سبک مختلف برای تحول سبک امضا می باشد. شما می توانید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. بنابراین، برای افزودن یک امضای تایپ شده به سند PDF، روی گزینه “OK” کلیک کنید. پس از امضای اسناد PDF، آن را از گزینه FILE ذخیره کنید. مرحله سوم، پس از ذخیره سبک امضا، نوبت به قرار دادن امضا در جایگاه مناسب می رسد. در این فرآیند می توانید با کشیدن ماوس و قرار دادن انگشت روی دکمه سمت چپ ماوس، مکان و اندازه امضا را تحول دهید. بنابراین، برای ذخیره سند امضا شده، گزینه «ذخیره» را در تب «فایل» انتخاب کنید.لازم به ذکر می باشد که شایستگی اشتراک امضا با چندین روش در برنامه Adobe طرحریزی شده می باشد که با فرمت Signed Proceed to Submit نمایش داده می شود. منبع: خوی وب