تابع VLOOKUP می تواند به شما در شبیه سازی داده های بزرگ کمک کند یادگیری کار با تابع VLOOKUP در اکسل همگام سازی داده های بزرگ در اکسل یک کار وقت گیر می باشد. بنابراین تابعی در این زمینه ایجاد شده می باشد که به شما کمک می کند تا این کار را به آسودگی انجام دهید.نحوه استفاده از فرمول VLOOKUP در اکسل برای هماهنگی حجم زیادی از داده ها در مایکروسافت اکسل یک مشکل بینهایت زمانه بر می باشد. زمانی که نیاز به مقایسه داده ها در چندین برگ گسترده دارید، این مشکل می تواند بدتر شود. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این می باشد که سلول ها را به صورت دستی با استفاده از کپی و متصلکردن جابه جا کنید. اما خوشبختانه شما مجبور نیستید. عملکرد VLOOKUP می تواند به شما در خودکارسازی این کار و صرفه جویی در زمانه کمک کند. می دانم، “عملکرد VLOOKUP” عجیب ترین و پیچیده ترین چیز به نظر می رسد. اما زمانی که خواندن این مقاله را به پایان می رسانید، از خود می پرسید که چگونه تا به حال از اکسل بدون آن استفاده کرده اید. عملکرد VLOOKUP مایکروسافت آسان تر از آن چیزی می باشد که اندیشه می کنید. همچنین، بینهایت قدرتمند می باشد.VLOOKUP دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ در اینجا یک توضیح آسان وجود دارد: تابع VLOOKUP به دنبال یک مقدار خاص در داده های شما می گردد و هنگامی که آن مقدار را تشخیص داد، می تواند اطلاعات دیگر مربوط به آن مقدار را پیدا کرده و نمایش دهد.VLOOKUP چگونه کار می کند؟ در اکسل، این به معنای جستجوی عمودی دادهها در برگگسترده، با استفاده از ستونهای برگگسترده، و یک شناسه منحصربهشخص در آن ستونها، به عنوان مبنای جستجوی شماست. هنگامی که دادههای خود را جستجو میکنید، باید در یک لیست عمودی در هر کجا یافت میشوند آشکار شوند. فرمول همیشه به سمت راست نگاه می کند. هنگامی که یک VLOOKUP در اکسل انجام می دهید، اساساً به دنبال داده های جدید در یک برگ هستید. شما بینهایت گوناگون هستید که مربوط به داده های قدیمی در داده های فعلی شما می باشد. هنگامی که VLOOKUP این جستجو را انجام می دهد، همیشه به دنبال داده های جدید در سمت راست داده های فعلی خود می گردد. به عنوان مانند، اگر در یک برگگسترده لیست عمودی نامها، و در برگگسترده دیگر، اگر فهرستی سازماندهی نشده از این نامها و نشانیهای ایمیل آنها وجود دارد، میتوانید از VLOOKUP برای بازیابی آن نشانیهای ایمیل به ترتیبی که آنها را دارید استفاده کنید. در اولین برگ گسترده شمااین نشانیهای ایمیل باید در ستون سمت راست نامهای برگگسترده دیگر آشکار شوند. در غیر این صورت، اکسل نمی تواند آنها را پیدا کند.فرمول برای بازیابی داده ها به شناسه منحصر به شخص نیاز دارد راز نحوه عملکرد VLOOKUP شناسه های منحصر به شخص می باشد. شناسه منحصر به شخص، بخشی از اطلاعات می باشد که توسط هر دو منبع داده به اشتراک گذاشته می شود و همانطور که از نام آن پیداست، منحصر به شخص می باشد (یعنی شناسه تنها با یک رکورد در پایگاه داده شما مرتبط می باشد). شناسه های منحصر به شخص حاوی کدهای محصول، واحدهای نگهداری سهام (SKU) و مخاطبین مشتری می باشد. نحوه استفاده از VLOOKUP را در ستون سلول های اکسل که می خواهید با داده های جدید پر کنید، مشخص کنید. “Function” (Fx) > VLOOKUP را انتخاب کنید و این فرمول را در سلول مشخص شده خود داخل کنید. مقدار جستجویی را که میخواهید دادههای جدید برای آن بازیابی شود، داخل کنید. آرایه ای را از جدول برگ گسترده داخل کنید که حاوی اطلاعات مورد نظر شما می باشد. شماره ستون داده ها را داخل کنید که می خواهید اکسل به آنها بازگردد. محدوده جستجوی خود را داخل کنید تا مطابقت دقیق یا تقریبی با مقدار جستجوی خود پیدا کنید. روی «انجام شد» (یا «Enter») کلیک کنید و ستون جدید خود را پر کنید.در مراحل زیر، با استفاده از نام مشتری به عنوان شناسه منحصر به شخص خود، برای یافتن MRR هر مشتری، مقدار مناسب را به هر یک از این مؤلفه ها اختصاص می دهیم.1. ستونی از سلول ها را که می خواهید با داده های جدید پر کنید انتخاب کنید. در مرحله اول ستون مورد نظر خود را مشخص کنید، به یاد داشته باشید که به دنبال بازیابی اطلاعات از یک شیت دیگر و ذخیره آن در این شیت هستید. با در نظر گرفتن این موضوع، برای درآمد تکراری ماهانه، ستون کنار سلولهایی را که میخواهید اطلاعات بیشتری درباره آنها داشته باشید، با عنوان مناسب در سلول بالا برچسب بزنید، مشابه “MRR”. این ستون جدید جایی می باشد که داده هایی که به دست می آورید قرار می گیرند. “Function” (Fx) > VLOOKUP را انتخاب کنید و این فرمول را در سلول مشخص شده خود داخل کنید. روی Fx در سمت چپ نوار جمله در بالای برگگسترده کلیک کنید در سمت چپ نوار جمله در بالای برگگسترده، یک نماد عمل کوچک را مشاهده خواهید کرد که شبیه یک اسکریپت می باشد: fx. روی اولین سلول خالی زیر عنوان ستون خود کلیک کنید و سپس روی نماد این تابع کلیک کنید. کادری با عنوان Formula Builder یا Insert Function در سمت راست برگ آشکار می شود (بسته به نسخه اکسل شما). “VLOOKUP” را از لیست گزینه های موجود در فرمول ساز پیدا کرده و انتخاب کنید.سپس تابع Accept یا Insert را انتخاب کنید تا ساخت VLOOKUP شما ابتدا شودسلولی که در حال حاضر در برگ گسترده خود انتخاب کرده اید باید به این صورت باشد: VLOOKUP() همچنین می توانید این فرمول را به صورت دستی با داخل کردن جمله پررنگ بالا در سلول مورد نظر خود داخل کنید. =VLOOKUP در اولین سلول خود، وقت آن می باشد که فرمول را با چهار معیار مختلف پر کنید. این معیارها به اکسل کمک می کنند تا دقیقاً مشخص کند اطلاعات مورد نظر شما در کجا قرار دارد و چه چیزی را باید جستجو کنید. مقدار جستجویی را که میخواهید دادههای جدید را برای آن بازیابی کنید، داخل کنید. در این مرحله بر روی سلول مورد نظر کلیک کنید. اولین معیار، مقدار جستجوی شما می باشد: این مقدار در برگ گسترده شما می باشد که داده های مرتبط با آن را دارد، که می خواهید اکسل آن را پیدا کند و به شما بازگرداند. برای داخل کردن آن، روی سلولی که دارای مقداری می باشد که میخواهید مطابقت دهید کلیک کنید. در مانند بالا، در سلول A2 قرار دارد. ابتدا به انتقال داده های جدید شما به D2 می کند، زیرا این سلول نشان دهنده MRR نام مشتری در A2 می باشد.به خاطر داشته باشید که جمله جستجوی شما می تواند هر چیزی باشد: جمله، اعداد، پیوندهای وب سایت و غیره.. تا زمانی که مقدار مورد نظر شما با مقدار برگ گسترده مطابقت داشته باشد، این تابع داده های مورد نظر شما را برمی گرداند. آرایه ای را از جدول برگ گسترده داخل کنید که حاوی داده های مورد نظر شما می باشد. فیلدهای مشخص شده در تصویر را پر کنید، در کنار فیلد “آرایه جدول”، محدوده سلول هایی را که می خواهید جستجو کنید و برگه ای که این سلول ها در آن قرار دارند را با استفاده از فرمت نشان داده شده در تصویر بالا انتخاب کنید. ورودی بالا به این معنی می باشد که دادههایی که ما میخواهیم در برگگستردهای به نام «صفحات» هستند و میتوانند در هر نقطه بین ستون B و ستون K یافت شوند. برگهای که دادههای شما در آن قرار دارد باید در فایل اکسل فعلی شما باشد. این بدان معناست که دادههای شما ممکن می باشد در یک جدول سلولی جداگانه در جایی از برگگسترده فعلی شما یا در برگگسترده پیوندی دیگری در پایین کتاب کار شما باشد. مشابه شکل زیر. در اکسل امکان ایجاد چندین برگه جداگانه وجود دارد، به عنوان مانند، اگر داده های شما در “Sheet2” بین سلول های C7 و L18 باشد، ورودی آرایه جدول شما “Sheet2!C7:L18” خواهد بود.5. شماره ستون داده هایی را که می خواهید اکسل به آنها بازگرداند داخل کنید. در زیر فیلد آرایه جدول، “شماره لیست ستون” آرایه جدول مورد نظر خود را داخل کنید. برای مانند، اگر روی ستونهای B تا K متمرکز شدهاید، اما مقادیر خاصی که میخواهید در ستون K هستند، در بخت «شماره لیست ستون» «10» را داخل کنید، زیرا ستون K دهمین ستون از سمت چپ می باشد. . . . در این مرحله ستون مورد نظر شماره6 را تایپ کنید. محدوده جستجوی خود را داخل کنید تا مطابقت دقیق یا تقریبی با مقدار جستجوی خود پیدا کنید. محدوده جستجوی خود را مشخص کنید در شرایطی مشابه ما، در رابطه با درآمد ماهانه، می خواهید مطابقت دقیقی با جدول مورد نظر خود پیدا کنید. برای انجام این کار، “FALSE” را در بخت “جستجوی محدوده” داخل کنید. این به اکسل می گوید که شما تنها می خواهید درآمد دقیق را برای هر مخاطب فروش پیدا کنید. برای پاسخ به سوال مهم شما: بله، می توانید به اکسل اجازه دهید به جای تساوی دقیق، یک تساوی فازی پیدا کند.برای انجام این کار، کافی می باشد به جای FALSE در بخت چهارم نشان داده شده در بالا، TRUE را داخل کنید.وقتی VLOOKUP برای تساوی فازی پیکربندی میشود، بهازای دادهای که با آن مقدار یکسان می باشد، به دنبال دادههایی میگردد که بیشتر شبیه به مقدار جستجوی آن هستند. برای مانند، اگر به دنبال دادههای مربوط به لیستی از پیوندهای وبسایت هستید و برخی از پیوندهای شما در ابتدا دارای “https://” هستند، ممکن می باشد به محض قرار دادن برچسب، اگر پیوندهایی وجود داشته باشد، مطابقت نزدیکی پیدا کنید. “https://”. / ندارد. به این ترتیب، بقیه پیوند می تواند بدون این تگ متنی اولیه مطابقت داشته باشد، که سبب می شود فرمول VLOOKUP شما در صورت یافت نشدن یک خطا را برگرداند. روی “انجام شد” (یا “Enter”) کلیک کنید و آن را پر کنید. در ستون جدید خود. برای داخل کردن قانونی مقادیر مورد نظر در ستون جدید خود از مرحله 1، پس از پر کردن بخت “محدوده جستجو”، روی “انجام شد” یا “ورود” (بسته به نسخه اکسل خود) کلیک کنید. اولین سلول خود را پر کنید. ممکن می باشد بخواهید از این فرصت استفاده کنید و به برگ گسترده دیگری نگاه کنید تا مطمئن شوید این مقدار درست می باشد. پس از پایان ستون اول پر می شود. در این حالت، با کلیک بر روی اولین سلول پر شده و سپس کلیک بر روی مربع کوچکی که در گوشه سمت راست پایین این سلول آشکار می شود، بقیه ستون جدید را با هر مقدار بعدی پر کنید.ساخته شده! همه ارزش های شما باید آشکار شوند. شما همچنین می توانید ستون های دیگر را با این راه حل پر کنید VLOOKUP ها به عنوان یک وسیله بازاریابی قدرتمند، بازاریابان باید داده ها را از منابع مختلف تجزیه و تحلیل کنند تا تصویر کاملی از تولید مشتری (و بیشتر) بدست آورند. مایکروسافت اکسل ابزاری عالی برای انجام تمرکزفکر و مقیاس بندی بالا، به خصوص با عملکرد VLOOKUP می باشد.منبع: خوی وب