تبلیغات هدف گذاری مجدد همان چیزی میباشد که شما را وادار می کند تبلیغات مشابهی را در اینترنت مشاهده کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند مجدد پیشگیری کنیم؟ احیانا برای شما هم اتفاق افتاده میباشد. وقتی روی تبلیغی با موضوع خاصی کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان موضوع آشکار می شوند. و هیچ راه گریخته نخواهید داشت. این روش به اصطلاح تبلیغاتی عامل اصلی نمایش مجدد تبلیغات شماست. در ادامه دلیل نمایش مجدد تبلیغات را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید، وقتی برای اولین بار تبلیغی را می بینید، مثلاً یک آگهی فروش بازی ویدیویی را در سایتی دیده اید و روی آن کلیک می کنید تا برای جزئیات کامل تر به وب سایت آنها بروید. امن ترین چیز این میباشد که شما قرار نیست بار اول آن را بخرید و آن ورق را ترک کنید. موضوع این میباشد که بعد از آن، پایان تبلیغاتی که برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع تبلیغات در پارسی ریتارگتینگ یا ریتارگتینگ می گویند.هدف گذاری مجدد تبلیغات چیست؟ Retargeting نوعی روش تبلیغاتی میباشد که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند. هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهید.به عنوان مانند، هدف تبلیغ کننده فروش بازی به شما میباشد و زمانی که از وب سایت بازدید می کنید اما خرید نمی کنید، تبلیغ کننده خیال می کند که شما یک مشتری بالقوه هستید که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را دارید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که داخل وب سایت مقصد می شوید، اطلاعات مرورگر شما بر روی سرورهای سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا سپس تبلیغات محصول مورد نظر برای شما نمایش داده شود. به همین دلیل میباشد که احساس می کنید تبلیغات شما را دنبال می کنند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند میباشد؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی گوناگون میباشد. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش محصول یا هر هدف تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ تنها برای این گروه از افراد نمایش داده شود. برای مانند، تبلیغکننده میخواهد محصول بازیهای ویدیویی خود را برای افرادی که بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند، موضوعات بازی را دنبال میکنند و.نمایش داده می شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، لزوماً با آنچه قبلاً دیده اید مطابقت ندارددر تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مشابه گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجوی شما استفاده می کنند و از کوکی ها برای نمایش تبلیغاتی که برای ویژگی های شما هدف گذاری شده اند استفاده می کنند، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدف گذاری مجدد می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری نسبتاً بالاتری داشته باشد. بسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسآور و برخی دیگر آن را آزردنکننده می دانند. کاربران اینترنت اندیشه می کنند این نوع تبلیغات ترسآور یا آزردنکننده هستند زیرا بر اساس اطلاعات خصوصی و گزارش های جستجو و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف به خاطر سپردن انجام می شود. به عنوان مانند، به شما یادآوری می کند که قصد خرید یک بازی ویدیویی را داشتید و شما را تشویق می کند که به وب سایت مقصد برگردید و کاری انجام دهید. مثل خرید کردناز آنجایی که قصد خرید محصول را داشتید یا به آن محصول علاقه داشتید، مشتری بالقوه ای محسوب می شوید که می توانید خرید کنید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، به همین دلیل این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه موثرتر هستند.در مورد تبلیغات هدفمند نیز به همین صورت، چون از اطلاعات و سرگذشت شما استفاده می شود، ممکن میباشد احساس کنید که آزردنکننده میباشد یا حریم خصوصی شما را نقض می کند، چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات برخورد کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN میباشد، همانطور که قبلاً متوجه شدهاید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیهای مرورگر شما ارائه میشوند. با این حال، ممکن میباشد بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره کردهاید نیز میتواند دزدیده شود و از سوی دیگر، بسیاری از وبسایتها به شما اجازه استفاده بدون اجازه برای ذخیره کوکیها را نمیدهند. مفید باشد حواستان باشد که با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1.تاریخچه مرور، کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این 3 مورد میباشد، یعنی تاریخچه مرور، کوکی ها و کش یا کش.با این کار میتوانید از شر تبلیغات هدفگیری مجدد خلاص شوید، اما در نظر داشته باشید که اطلاعاتی مشابه نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره کردهاید نیز حذف خواهند شد. اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب میباشد بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند. با این حال، اگر می خواهید از شر تبلیغات هدف گذاری مجدد در رسانه های اجتماعی خلاص شوید، می توانید بسیاری از بخت های ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید. 3. از VPN یا خدمتها تبدیل IP استفاده کنید. VPN تبدیل نشانی IP شما را برای تبلیغ کنندگان دشوارتر می کند. هنگامی که از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها دشوارتر خواهد بود زیرا VPN IP شما را تبدیل می دهد و این بدان معنی میباشد که وب سایت ها نمی دانند به کدام IP تبلیغات را ارسال کنند.از مسدودکنندههای تبلیغاتی استفاده کنید مسدودکنندههای تبلیغات یا مسدودکنندههای تبلیغاتی که میتوانند به عنوان پسوند مرورگر یا نرمافزار نصب شده روی رایانه شما نصب شوند، سعی میکنند تبلیغات را برای شما مسدود کنند.اکثر این برنامه ها تنها تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را برای شما هدف قرار دهند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. از مرورگرهای وب خصوصی استفاده کنید برخی از مرورگرها هستند که ممکن میباشد زمینه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. به عنوان مانند، مرورگر brave یکی از این مرورگرها میباشد که می توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که مرورگر گوگل کروم محصول گوگل میباشد، می تواند تاریخچه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کند. همچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا اصطلاح ناشناس در مرورگر استفاده کنید تا کوکی ها و زمینه جستجوی شما ذخیره نشود. از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان میباشد، اما به دلیل اینکه خدمتها تبلیغاتی خود را در قالب گوگل ادز ارائه می دهد، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند.با این حال، می توانید موتور جستجو را تبدیل دهید و از موتور جستجوی خصوصی استفاده کنیدیکی از موتورهای جستجویی که زمینه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo میباشد. امتناع از ذخیره سازی کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، به محض ورود پیامی مبنی بر تایید ذخیره کوکی ها مشاهده خواهید کرد. در صورت امکان لطفا بدون توجه به وبگردی خود ادامه دهید و خلاصه و کلمات پایانی را تایید نکنید اگر قصد دارید وبگردی دلپذیری داشته باشید بدون اینکه تبلیغات مزاحم شما شود، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای فوق ذخیره کوکی ها و تاریخچه مرور شما برای وب سایت ها مشکل خواهد بود و از این راه می توانید جستجوی خود را با امنیت بیشتری ادامه دهید. امیدواریم این مقاله برای شما نیز مفید بوده باشد.منبع: خوی وب