خواص روغن زیره

روغن زیره خلاف نفخ می باشد.

زیره یکی از ادویه هایی می باشد که از دیرباز مورد استفاده عموم مردم بوده می باشد. روغن زیره به دست آمده از دانه های آن در درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته می باشد.

در این مقاله به برخی از خواص روغن زیره می پردازیم.

1- افزایش شیر مادر.

استفاده از روغن زیره و عسل در افزایش میزان شیر در مادران شیرده بینهایت موثر می باشد. این عنصر در عین حال از التهاب و سیستم گوارشی کودک پیشگیری می کند.

2- خاصیت آنتی هیستامینی.

هیستامین عامل اصلی خس خس سینه، سرفه و آلرژی می باشد. برای مقابله با آسم و آلرژی، داروهای زیادی وجود دارد که اکثر آن ها مالیات جانبی دارند و نمی توانید به مدت طولانی از این داروهای آنتی هیستامین استفاده کنید.

اما عرق زیره می تواند هیستامین را به عنوان یک آنتی هیستامین زورمند از بدن خارج کند و تنگی نفس، سرفه و سایر مالیات آلرژی را از بین ببرد.

3- عفونت‌زدایی کننده

عرق زیره به عنوان یک خلاف عفونی کننده خوب می تواند التهاب روده بزرگ، دستگاه گوارش، سیستم تنفسی و سیستم عصبانی را از بین ببرد.

این عرق از رشد و گسترش باکتری ها و قارچ ها پیشگیری می کند و برای درمان معده نیز مفید می باشد.

4- مناسب برای سلامت قلب.

روغن زیره برای هر چیزی که به عملکرد قلب مربوط می شود بینهایت مفید می باشد. زیره سبب تندرستی ضربان قلب و تقویت عضله قلب می شود.

از سخت شدن شریان ها و سیاهرگ ها پیشگیری می کند و فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:  راه شستن کلم بروکلی

5- خلاف تشنج و انقباض.

عرق زیره به سرعت ماهیچه های بدن را از انقباضات آزار‌کننده خلاص می کند.

علاوه بر این، روغن زیره احتقان در سیستم تنفسی را که سبب تنگی نفس، تنگی نفس و سرفه مداوم می شود، رفع می کند.

6- خلاف نفخ

روغن زیره خلاف نفخ می باشد. برای رهایی از ناراحتی معده می توانید روغن عطر و آب گرم را مخلوط کرده و بخورید و عملکرد تعجب انگیز را ببینید.

7- آسودگی هضم و معده.

مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیره با آب گرم و مقداری نمک سیاه مشکلات گوارشی مشابه سوء هاضمه، رفلاکس اسید معده و تولید بیش از حد اسید معده را از بین می برد.

عصاره زیره همچنین از معده در مساوی التهاب و خراش محافظت می کند و هضم را تسهیل می کند.

8- دیورتیک ها.

روغن زیره ادرار آور می باشد و به دفع آسان سنگ کلیه کمک می کند.روغن زیره سبب کاهش فشار خون، کاهش چربی بدن، پاکسازی بدن از اسید اوریک و حذف رسوبات از کلیه ها می شود. در عملکرد عملکرد رگ های خونی را تندرستی می بخشد

9- وضع قوانین.

روغن زیره به زنان گرفتار به پریودهای نامنظم کمک می کند و یائسگی را به تاخیر می اندازد.

10- چوپان.

روغن زیره برای رفع گرفتگی سینوسی عالی می باشد. برای این کار آب لیمو را با عسل در آب داغ مخلوط کرده و بنوشید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …