خواص صمغ پسته

فواید صمغ پسته, خواص داروئی صمغ پسته

عصاره صمغ پسته عکس التهاب می باشد.

صمغ پسته آرام بخش و عکس بی‌قراری می باشد. در تست القای خواب روزگار به خواب رفتن و مدت روزگار خواب 30 لحظه پس از تزریق عصاره بود و مواد به روش خواب انجام شد. تزریق پنتوباربیتال کردار موش‌ها در آزمون جعبه باز و اثر بی‌قراری روش ماز پلاس، 30 لحظه پس از تزریق مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج مطالعات حیوانی نشان داده می باشد: عصاره هیدروالکلی صمغ پسته تاثیر مثبتی بر تسهیل خواب، عکس بی‌قراری و استراحت عضلانی دارد.

استاد فارماکودینامیک و سم شناسی مرکز تحقیقات علوم دارویی و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بررسی اثر تزریق داخل صفاقی عصاره هیدروالکلی صمغ پسته بر استراحت عضلانی، خواب و بی‌قراری در موش سوری پرداخت.

در این مطالعه اثر صمغ پسته بر تساوی حرکتی و استراحت عضلانی به روش چرخشی و بارفیکس، 30 و 60 لحظه پس از تزریق بررسی شد.

در تست القای خواب، روزگار ابتدا خواب و مدت روزگار خواب 30 لحظه پس از معرفی عصاره و ماده با استفاده از روش خواب درمانی با تزریق پنتوباربیتال انجام می شود.کردار موش‌ها در آزمون جعبه باز و اثر بی‌قراری روش ماز پلاس، 30 لحظه پس از تزریق مورد بررسی قرار گرفت.

تحقیقات نشان می دهد که صمغ پسته در دوزهای 11 و 0.5 تا 0.25 گرم در کیلوگرم بر خواب اثر می گذارد (افزایش خواب در همه دوزها و کاهش روزگار به خواب رفتن با دوز 1 گرم در کیلوگرم) عاقبت می شود. مقاومت در مساوی بی‌قراری در آزمون Maze Plus، استراحت عضلانی (در تست بارفیکس و با دوز 1 گرم بر کیلوگرم) و کاهش پرکاری حرکتی در پایان دوزها.

بیشتر بخوانید:  مقایسه شیر بز با شیر گاو

نتایج تحقیق حاکی از آن می باشد که عصاره هیدروالکلی صمغ پسته تاثیر مثبتی بر تسهیل خواب، تاثیر عکس بی‌قراری و استراحت عضلانی دارد که می تواند در کاهش اختلالات اضطرابی، تنش عضلانی، بی خوابی و بی‌قراری موثر باشد.

عصاره عکس التهاب پسته تحقیقات در ایران نشان می دهد که صمغ پسته دارای اثرات عکس درد شدید و مزمن و عکس التهابی می باشد.

نتایج تحقیقات محققان نشان می‌دهد که گیاه پسته از راه گیرنده‌های مخدر (افیونی) و همچنین با مسدود کردن پیام‌رسان‌های التهابی، تاثیر ضددردی خود را اعمال می‌کند.

در این مطالعه تاثیر ضددردی صمغ پسته با سه روش تست ورقه داغ، تست دستکاری و تست فرمالین در موش سوری و تاثیر ضدالتهابی از راه روش سبب ایجاد بازیلار در گوش بررسی شد.

گزارش این پژوهشگران حاکی از آن می باشد که در آزمایش ورقه داغ، عصاره صمغ پسته تاثیر ضددردی از خود نشان داد و توانستند با استفاده از نالوکسان از تاثیر منفی این عصاره پیشگیری کنند.

باید گفت در بررسی تاثیر ضدالتهابی زورمند، عصاره توانسته از افزایش وزن گوش موش ها به دلیل التهاب موضعی پیشگیری کند.

محققان در پایان مطالعه خود بر اثرات عکس درد و عکس التهابی صمغ پسته تاکید کردند.

به گفته محققان گیاه پسته ایرانی از خانواده آلاله اثرات بهداشتی بسیاری از جمله عکس میکروبی و عکس معده دارد.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …