خواص تخم کبک

تخم بلدرچین سرشار از فسفر، آهن و انواع ویتامین ها میباشد.

خواص حیرت انگیز تخم کبک

تخم های کبک دارای مقادیر بالایی از پروتئین، فسفر، آهن و ویتامین های گروه ب هستند و چربی پایینی دارند، از خواص تخم کبک می توان به تقویت سیستم گوارش، افزایش قوای جنسی، سنتز هموگلوبین، تقویت صدا، سلامت اختلالات گفت‌وگو و بازسازی سلول های بدن اشاره کرد.

ویژگی های ظاهری تخم کبک :

تخم کبک از لحاظ سایز کوچکتر از تخم مرغ بوده و آشکار آن تا حدودی شبیه به تخم بلدرچین می باشد و رنگی سفید متمایل به زرد دارد که بر روی آن برخی لکه قهوه ای وجود دارد. تخم کبک غنی از پروتئین میباشد و میزان چربی آن زیاد کم میباشد. تخم کبک دارای طبیعتی گرم و خشک بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید و موثر می باشد.

دوستی با خواص و مضرات تخم کبک :

بدون آنتی بیوتیک بودن از نفع های تخم کبک میباشد.

در کنار خواص کبک و لذیذ بودن گوشت آن، تخم آن هم از ارزش تغذیه ای بالایی نسبت به تخم دیگر پرندگان برخوردار میباشد و یک منبع زیاد غنی از ویتامین ها و مواد معدنی به حساب می آید، همچنین سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه میباشد و تاثیر زیاد خوبی در تامین انرژی دارد.

ارزش تغدیه ای تخم کبک تقریبا مشابه تخم بلدرچین میباشد و منبع زیاد خوبی از آهن، فسفر، ویتامین های B1 و B2 میباشد و از مهم ترین مواد معدنی موجود در سفیده تخم کبک می توان به منیزیم، ید و مس اشاره کرد.

در سفیده تخم کبک مقدار بسیاری از عناصر مس، ید و منیزیم وجود دارد که در سنتز هموگلوبین نقش بازي كردن دارند و از این رو مصرف تخم کبک برای پیشگیری و رفع کم خونی مفید میباشد.

بیشتر بخوانید:  چندین نکته برای پخت لازانیای خوش طعم

علاوه بر این همه خواص و به دلیل استفاده نکردن از آنتی بیوتیک ها و هورمون ها در صنعت پرورش کبک، تخم این پرنده برای افراد بی‌قدرت، کودکان و سالمندان زیاد مفید می باشد و به طور کلی می تواند نیاز بدن به بسیاری از ریزمغذی ها را تامین کند.

یکی دیگر از خواص تخم کپک دارا بودن امگا 3 می باشد به دلیل این که بدن توانایی تولید این نوع چربی را ندارد می توان با مصرف تخم کبک این چربی مفید را در اختیار بدن قرار داد.

خواص تخم کپک,خواص کبک برای کودکان,تخم كبك

از خواص تخم كبك می توان به انرژی بخش بودن آن اشاره کرد

مواد مغذی موجود در تخم کبک

تخم کبک از نظر ارزش غذایی نسبت به تخم مرغ دارای ارزش بالاتری میباشد. و درصد بالایی از ویتامین و مینرال ها را در خود دارد و نسبت به تخم های دیگر پرندگان مقدار پروتئین بیشتری دارد و یک انتخاب عالی برای تولید انرژی میباشد. تخم کبک دارای فسفر و آهن می باشد. در سفیده تخم کبک ید و منیزیم موجود میباشد و همچنین مس وجود دارد که در سنتز هموگلوبین خون نقش بازي كردن مهمی دارد. تخم کبک به دلیل داشتن ویتامین B و A زیاد مفید و کارآمد میباشد. تخم کبک علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین میباشد دارای آمینو اسیدهای زیادی نیز می باشد.

تخم کبک سرشار از ویتامین های مختلفی مشابه ویتامین A، ویتامین گروه B، ویتامین E، ویتامین D و … میباشد که هر کدام نقش بازي كردن مهمی در تامین سلامتی بدن انسان دارند. هر یک از این ویتامین ها در سلامتی و عملکرد بخش خاصی از اندام های بدن نقشی اساسی دارند و سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلفی می شوند.

بیشتر بخوانید:  خواص قلم گاو و گوساله و آب قلم

وجود ویتامین B9 و فولیک اسید در تخم کبک، نقشی مهم و حیاتی در تولید و محافظت از سلول های جدید در بدن را دارد و برای خانم های باردار برای حفظ جنینی سالم و بدون نقص زیاد مفید می باشد. به همین دلیل به خانم های باردار توصیه می شود که در طول هفته چند بار تخم کبک استفاده کنند به خصوص در ماه سوم حاملگی.

خاصیت تخم کبک,فواید تخم کبک,خواص کبک

از فواید تخم کبک و خواص کبک برای کودکان می توان به رشد جسمی و ذهنی کودک اشاره کرد

فواید تخم کبک

در طب سنتی از تخم کبک خام برای تقویت صدا استفاده می شود و همچنین مصرف خام تخم کبک به درمان سرفه کمک می کند. و همین طور برای تقویت حافظه مناسب میباشد و افرادی که گرفتار اختلال گفت‌وگو هستند می توانند از تخم کبک خام استفاده کنند و به سلامت آنها کمک می کند. مصرف تخم کبک برای افزایش اشتهای کودکان کم اشتها مفید می باشد.

همچنین تخم های کبک برای درمان بیماری هایی مشابه برونشیت مفید میباشد و برای افرادی که گرفتار بیماری هایی هستند که سیستم تنفسی بالایی را درگیر کرده اند مصرف تخم های کبک توصیه می شود. مصرف تخم کبک توسط کودکان سبب کمک به رشد مناسب جسمی و ذهنی آن ها می شود.

به دلیل وجود انواع اسید آمینه های کمیاب در تخم کبک، مصرف آن برای سالمندان زیاد مفید میباشد و به بازسازی سلول های از دست رفته بافت های بدن کمک می کند.

استفاده از تخم کبک برای کمک به درمان بیماری هایی مشابه تشنج، آسم، فشار خون، بی‌حالی اعصاب و يا حتی در سلامت ناراحتی های روانی و عقب تواضع های جسمی و همچنين بی ‌خوابی موثر میباشد.

بیشتر بخوانید:  خواص و مضرات روغن دنبه

تقویت حافظه و کمک به سلامت تلاش های ذهنی و پرورش قوای فکری از دیگر فواید تخم کبک میباشد.

تخم کبک خیلی سریع هضم می شود و برای تقویت دستگاه گوارش زیاد مفید می باشد.

تخم کبک سبب افزایش قوای جسمانی و جنسی می شود.

خواص تخم کبک,خاصیت تخم کبک,فواید تخم کبک

خواص تخم كبك از تخم مرغ بیشتر می باشد

مضرات تخم کبک (موارد احتیاطی و منع مصرف)

زیاده روی در مصرف تخم کبک هم مشابه تخم مرغ می تواند مشکلاتی را برای بدن به وجود بیاورد، بنابراین لازم میباشد به اندازه از آن استفاده کنید. میزان مناسب مصرف تخم کبک یک روز در میان، 3 تا 5 رقم میباشد. تمرکزفکر کنید، تخم کبک به دلیل اندازه نسبتاً کوچک آن در مدت دوران کمتری پخته می شود، بنابراین از آب پز کردن طولانی مدت آن خودداری کنید، زیرا در تاثیر پخت طولانی مدت آن بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی آن از بین می رود.

* تمرکزفکر کنید تخم کبک را در بسته بندی های دارای مجوز و مهر وزارت بهداشت و همچنین دارای دوران تولید و مصرف هستند و همچنین از سلامت آن ها مطمئن هستید خریداری کنید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …