بهترین جایگزین تخم مرغ در آشپزی و پخت و پز

جایگزین تخم مرغ در آشپزی,جایگزین های عالی برای تخم‌ مرغ,بهترین جایگزین تخم مرغ

جانشین تخم مرغ در آشپزی

تخم مرغ یک غذای خیلی سالم و با کاربری گوناگونی می باشد. استفاده از آنها به ویژه در کیک و شیرینی خیلی زیاد می باشد به گونه ای که تقریبا در همه دستورهای این چنینی وجود دارند ولی به علل گوناگونی بعضی از اشخاص از تخم مرغ پرهیز می‌کنند و به دنبال موادی جانشین هستند. مواد غذایی جانشین تخم مرغ زیاد هستند که دراین مطلب به چندی از آنها اشاره شده می باشد.

دانه ها و بیکینگ پودر

از دانه چیا و تخم کتان می توان به عنوان یک عامل ورز دهنده هم استفاده کرد. سمت تهیه 1 قاشق غذاخوری از آنها را با 3 قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و نگه دارید.

در آخر بعد از دگرگونی شکل دادن و به وجود آمدن قوام ژله ای، به جای هر تخم مرغ در دستور پخت از نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر استفاده کنید.

مارگارین

مارگارین یک جانشین برای لعاب تخم مرغ می باشد. به جای استفاده از تخم مرغ هم زده برای مالیدن روی دستور پخت ها از مارگارین آب شده استفاده کنید.

تخم شربتی

هنگامی که از تخم مرغ به عنوان عاملی سمت چسبندگی یا خمیرمایه استفاده می‌شود، جانشین کردن ژل تخم شربتی ترکیب شده با آب می‌تواند جانشین خوبی برای تخم مرغ باشد. به ازای هر رقم تخم مرغ می‌توانید یک قاشق غذاخوری تخم شربتی را با ۳ قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید و ۲۰ لحظه شکیبایی کرده و آنگاه آن را به موادتان افزایش کنید. چنانچه پُف کردن نیز برایتان اهمیت دارد می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین به موادتان بیفزایید.

پوره آووکادو

استفاده از آووکادو به جای تخم مرغ، نم و چربی موادتان را تأمین می‌کند. یک‌چهارم فنجان پوره آووکادو می‌تواند جای یک رقم تخم مرغ را بگیرد.

موز له شده

موز له شده یکی دیگر از جانشین های محبوب تخم مرغ می باشد. تنها نکته منفی در پخت با موز این می باشد که امکان دارد مواد شما مزه موز ملایمی داشته باشد. دیگر میوه های تصفیه شده مثل کدو تنبل و آووکادو هم می تواننند مناسب باشند و امکان دارد به اندازه کافی روی عطر و مزه تاثیر نگذارند. از هر میوه ای که استفاده کنید می توانید یک تخم مرغ را با یک چهارم فنجان (65 گرم) از پوره آن میوه جانشین کنید. این جایگزینی در کیک ها، کلوچه ها، براونی ها و نان های سریع بهتر جواب می دهد.

توفو له شده

اگر به دنبال جایگزینی برای اسکرامبل تخم مرغ هستید، اسکرامبل توفو مناسب می باشد.

با افزایش کردن زردچوبه می توان رنگ آن را شبیه تخم مرغ کرد. پوسته مخمری آن سبب دگرگونی مزه غذاها می شود.

بعضی اشخاص برای رفع کردن طعم گوگردی شبیه به تخم مرغ، از نمک سیاه یا هیمالیایی استفاده می کنند. هر تخم مرغ را می توان با 2 اونس (حدود 56 گرم) توفو نرم یا سفت جانشین کرد.

جایگزین تخم مرغ در آشپزی,جایگزین های عالی برای تخم‌ مرغ,بهترین جایگزین ها برای تخم مرغ در آشپزی

جانشین های عالی برای تخم‌ مرغ

کره آجیل

۳ قاشق غذاخوری کره آجیل می‌تواند جانشین یک تخم مرغ شود. روغن موجود در کره آجیل می‌تواند عاملی چسبنده شبیه تخم مرغ باشد.

سس سیب

سس سیب پوره ای می باشد که از سیب پخته شده تهیه می شود. معمولا با ادویه های دیگر مثل جوز هندی و دارچین شیرین مزه دار می شود. استفاده از یک چهارم فنجان (حدود 65 گرم) سس سیب می تواند جانشین یک تخم مرغ در بیشتر دستورپخت غذاها شود. بهتر می باشد از سس سیب شیرین نشده استفاده کنید. چنانچه از انواع شیرین شده استفاده می کنید ، باید مقدار قند یا شیرین کننده موجود در دستور پخت غذا را کم کنید.

بیشتر بخوانید:  خواص پنیر سیاهمزگی

ماست یا دوغ

از ماست و دوغ نیز می توان به جای تخم مرغ استفاده کرد. بهتر می باشد از ماست آسان استفاده کنید. برای هر تخم مرغی که باید جانشین شود می توانید از یک چهارم فنجان (60 گرم) ماست یا دوغ استفاده کنید.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین با ۱ قاشق غذاخوری سرکه جانشین 1 رقم تخم مرغ می باشد. سرکه سیب یا سرکه سفید تصفیه شده رایج ترین جانشین ها هستند. زمانی که جوش شیرین و سرکه با هم ترکیب می‌شوند ابتدا به ایجاد یک واکنش شیمیایی می‌کنند که دی اکسید کربن و آب را تولید می‌کند چیزی که برای سبکی و هوادهی فراورده نهایی شما مناسب می باشد.

این جانشین تخم مرغ برای کیک‌ها، پنکیک و نان‌های با پخت سریع خیلی مناسب عمل می کند.

آب گازدار

¼ پیمانه آب گازدار جانشین یک تخم مرغ بزرگ می باشد. با این جانشین آسوده کلوچه‌هایی به دست می آید که تقریباً از کلوچه های پخته شده با تخم مرغ قابل تشخیص نیستند. آب گازدار می‌تواند نم را به یک دستور افزایش کند ولی به عنوان یک عامل پف کننده نیز عمل می‌‌کند.

آب گازدار حباب‌های هوا را به دام می‌اندازد که به ایجاد یک محصول سبک و پفی کمک می‌کند. این جانشین برای کیک، کاپ کیک، نان‌های سریع مناسب می باشد.

جایگزین تخم مرغ در آشپزی,جایگزین های عالی برای تخم‌ مرغ,جایگزین های مفید برای تخم مرغ

بهترین جانشین تخم مرغ

لوبیا سفید

لوبیا سفید هم می تواند جایگزینی برای تخم مرغ آب پز باشد. بافت و محتوای پروتئینی لوبیای سفید، مشابه تخم مرغ می باشد. لوبیای سفید شایستگی افزایش شدن به سالادها و ساندویچ ها را دارند.

بیشتر بخوانید:  خواص زیتون سیاه برای لاغری و پوست

لسیتین سویا

لسیتین سویا یک محصول جانبی از روغن سویا می باشد و خاصیت چسبندگی آن مشابه تخم مرغ می باشد. به علت توانایی مخلوط کردن و نگه داشتن مواد در کنار هم، بیشتر به غذاهای آماده تجاری افزوده می شود. افزودن 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) پودر لسیتین سویا به دستور پخت غذای شما می تواند جای یک تخم مرغ را بگیرد. تخم مرغ به ساختار کلی، رنگ، مزه و قوام کالاهای پخته شده کمک می کند.

پودر اروروت

دو قاشق غذاخوری پودر اروروت و 3 قاشق غذاخوری آب جانشین 1 تخم مرغ بزرگ

اروروت یک گیاه با غده زیرزمینی می باشد  که سرشار از نشاسته می باشد. نشاسته از ریشه‌های این گیاه استخراج شده و به صورت یک پودر، نشاسته یا آرد، خشک می‌شوند.

این جانشین تخم مرغ شبیه نشاسته ذرت است و در آشپزی، شیرینی پزی و انواع محصولات خصوصی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان قوام دهنده در انواع دسرها و پودينگ‌ها، سس‌ها و تزئينات روي کيک‌ها استفاده می‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …