معرفی شاخه ورزشی جدید گلروبال

گلروبال,رشته ورزشی گلروبال,قوانین گلروبال

گلروبال

گلروبال شاخه ورزشی جدیدی می باشد که توسط یک ایرانی ابداع شد و به ثبت رسید. این شاخه ورزشی هنوز برای بسیاری ناشناخته می باشد. در این مقاله به معرفی گلروبال، شرایط و قوانین بازی و همچنین محوطه برگزاری آن پرداخته‌ایم.

شاخه جدید ورزشی گلروبال

شاخه ورزشی گلروبال شاخه جدیدی در ورزش جهان می باشد که توسط پروفسور پیشنماز عضو باشخصیت سازمان تکنولوزی و اختراعات آمریکا،رئیس کمیسیون دانشمندان سازمان جهانی صنایع

(O.W.C.I) و … به بنیانگذاری رسیده می باشد.

این شاخه ورزشی در سال 1382 توسط سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و به پذیرفته رسید. برای مدت 2 سال پرکاری کسترده ای انجام شد و انجمن این شاخه ورزشی با ابلاغ سازمان تربیت بدنی رسما تشکیل انجمن داد.

برنامه های زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران و همزمان تلویزیونهای انگلیس و آمریکا این شاخه ورزشی را معرفی کردند همچنین روزنامه های معتبر داخلی ایران و خارجه این شاخه ورزشی را معرفی کردند.

شاخه ورزشی گلروبال به پذیرفته قانونی رسیده و مجاز به پرکاری قانونی می باشد. همچنین دارای مجوز تاسیس باشگاه و مجوز اخذ زمین از منابع ملی و اراضی کشور در سمت کاربری این شاخه می باشد.

معرفی و قوانین بازی گلروبال

گلروبال,رشته ورزشی گلروبال,قوانین گلروبال

قوانین گلروبال

– وسيله‌ي بازي گلروبال، توپ بوده و به غير از پا، استفاده از دست نيز با مقررات خاص بلامانع می باشد. همچنين مسابقات اين شاخه به صورت تيمي برگزار مي‌شود.

– این شاخه در کلیه رده های سنی و برای آقایان و بانوان و در زمین چمن و سالن مقرر شده می باشد.

بیشتر بخوانید:  چند لحظه طناب زدن مساوی ۴۵ لحظه دویدن

– در زمین چمن دو تیم نه نفره و در سالن دو تیم هفت نفره رقابت میکنند و میتوان طبق قوانین شاخه , در زمانه های معین با استفاده از دست و پا توپ را به یکدیگر پاس دهند.

– هدف (گل) خصوصی می باشد که در یک محدوده معین میتواند از اصابت توپ به خود پیشگیری کند و در صورت اصابت توپ به بدن شخص هدف , یک امتیاز (گل) به نفع تیم حریف مقابل قصد میگردد.

– تایم کلی ۸۰ لحظه می باشد که به چهار بخت (ست) ۱۵ لحظه ای با احتساب ۵ لحظه استراحت در هر بخت تقسیم میشود.

 

مطلب پیشنهادی

بسکتبال ۳ نفره + قوانین و نحوه بازی

قوانین بسکتبال سه نفره بسکتبال سه نفره یا بسکتبال 3 به 3 که با نام …