امروزه تبلیغات موبایلی معمولا در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت های موبایل انجام می شود، تبلیغات موبایلی زیرمجموعه ای از تبلیغات دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است و به هر نوع تبلیغاتی گفته می شود که در دستگاه های موبایل نمایش داده می شود. استراتژی بازاریابی با هدف مخاطبان مرتبط با انواع دستگاه های تلفن همراه (گوشی های هوشمند، تبلت ها و غیره). طرحریزی وب سایت های بهینه شده برای موبایل، ارسال ایمیل، پیامک و MMS و استفاده از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل از جمله روش هایی است که برای تبلیغات موبایلی استفاده می شود. از تلفن های همراه بنابراین تبلیغات موبایلی می تواند جایگاه ویژه ای برای جذب مشتری داشته باشد، همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تبلیغات سریال ای از تبلیغات دیجیتالی است که در برگ موبایل نمایش داده می شود که می تواند ارسال جمله از راه پیامک یا تبلیغات کلیکی یا نصب باشد. در صفحات وب، برنامه ها یا بازی های موبایل. تبلیغات موبایلی یکی از انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ است تبلیغات موبایلی چیست؟تبلیغات موبایلی در واقع هر نوع تبلیغات از راه تلفن همراه، تبلت و سایر وسایل ارتباطی بی سیم است.بهترین ویژگی تبلیغات موبایلی که سبب معروفیت و رشد آن شده است این است که دستگاهی که تبلیغات روی آن انجام می شود یک وسیله خصوصی مربوط به یک شخص خاص است. در عاقبت، اگر بتوان مخاطبان هدف را به درستی شناخت، تلفن های همراه دقیق ترین رسانه و بهترین کانال ارتباطی برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص هستند. امروزه تبلیغات موبایلی معمولا در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت های موبایل انجام می شود. تبلیغات موبایلی می تواند هر نوع متنی، فیلم فلش، بنر، صوتی و تصویری باشد.برخی از آمارهای جالب بازاریابی موبایلی به شرح زیر است: 80 درصد از زمانه صرف شده در موبایل صرف استفاده از اپلیکیشن ها می شود که در این میان اپلیکیشن های بازی بیشترین درصد را دارند. از زمانه استفاده 70 درصد از مردم صفحات وب را در تبلت و تلفن هوشمند خود باز می کنند. نرخ تبدیل خرده فروش در تبلت ها 2٪ است. این نرخ در گوشیهای هوشمند تا 7 درصد افزایش مییابد، اما نرخ تبدیل رایانههای خصوصی سنتی هنوز در پایینترین حد خود قرار دارد. بالاترین سطح 3.3٪.موبایل روز به روز بازي کردن نقش پر رنگتری ایفا میکند و اگر پیشبینیها درست باشد، به زودی استفاده از دسکتاپ را تحت الشعاع قرار خواهد داد.اگر هنوز استراتژی بازاریابی موبایلی را توسعه نداده اید، اکنون زمانه آغاز است. تبلیغات موبایلی در واقع انجام هر نوع تبلیغاتی از راه وسایل ارتباط بی سیم است عوامل موثر در پیروزی تبلیغات موبایلی: محتوای جذاب: یکی از نکات اصلی که در روش تبلیغات موبایلی باید رعایت شود تولید محتوای مناسب و موثر است که از ویژگی های کلی آن می توان به داشتن جمله سرگرم کننده، ارتباط محتوا با مخاطب هدف، جملات کوتاه و استفاده از کلمات موثر، جذابیت بصری و موارد مشابه اشاره کرد. سازگار با موبایل هستند خصوصیسازی اطلاعات و دادهها: یکی از مواردی که تبلیغکنندگان باید به آن توجه زیادی داشته باشند، در نظر گرفتن سن، جنسیت، مکان و مسائل دیگر است. موارد مشابه برای خصوصیسازی تبلیغات هدفمند شما.در نظر گرفتن کردار مصرف کننده: در تبلیغات موبایلی باید تولید تبلیغاتی را در نظر بگیریم که با کمترین توضیح بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشد و جذب کاربران در عرض 3 ثانیه باید هدف بازاریاب باشد. مطمئن شوید که وبسایتها و برنامههای تجاری شما سازگار با موبایل هستند انواع تبلیغات موبایل: IFRAME: این نوع تبلیغات معمولاً به صورت پنجرهای در برگ نمایش کاربر نمایش داده میشود. شرکت های تبلیغاتی کار می کنند BANNER: تبلیغات از نوع بنر نیز در برنامه نشان داده می شود و بسته به اندازه ممکن است هزینه ها گوناگون باشد. در برنامه است و پس از کلیک شخص روی آن نصب می شود. پایگاه جوایز: در برنامه به همین صورت است. در صورت نصب به شخص امتیاز می دهد هر چند که کیفیتش نسبت به بقیه کمتر باشد. تبلیغات موبایلی، یعنی تبلیغات محصولات و خدمتها با استفاده از تبلت و گوشی هوشمند، انواع تبلیغات موبایلی بر اساس هزینه تبلیغات: مدل پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات به ازای هر کلیک: نوعی تبلیغات که در هر دو نوع تبلیغات موبایلی و اینترنتی وجود دارد. .در کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ کننده برای هر کلیک روی بنر خود هزینه پرداخت می کند.مدل پرداخت به ازای نمایش: در این نوع تبلیغات، تبلیغکننده به ازای میزان دفعاتی که بنر تبلیغاتی خود نمایش داده میشود، هزینه پرداخت میکند. مدل پرداخت به ازای نصب – این مدل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل مناسب است. در این مدل تبلیغ کننده تنها هزینه نصب انجام شده از راه تبلیغات را پرداخت می کند مدل پرداخت به ازای عملیات: در این مدل مبلغ اقدامی را که کاربر پس از آگهی انجام می دهد، پرداخت می کند. این اقدام می تواند ثبت نام یا خرید محصولات باشد مدل ویدیویی پرداخت به ازای مشاهده: نوع دیگر مدل پرداخت، مدل PPV است که تنها در تبلیغات ویدیویی موبایل پیاده سازی می شود. در این مدل، تبلیغکننده هزینه تماشای ویدیوی تبلیغاتی خود را پرداخت میکند. تبلیغات موبایلی می تواند جایگاه ویژه ای برای جذب مشتری داشته باشد خلاصه: تبلیغات موبایلی به معنای تبلیغ محصولات و خدمتها با استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند است.این نوع تبلیغات می تواند هدفمندتر باشد زیرا تبلت ها و گوشی ها ابزارهای خصوصی هستند و هر کدام یک کاربر خاص دارند، بنابراین بهتر است کاربران را شناسایی کرده و برای هر یک از آنها محتوای خاصی ایجاد کنید.مهمترین مسئله در بازاریابی، تسهیل تعامل و ارتباط با مشتریان است. اگرچه تبلیغات موبایلی جدید نیست، اما با توجه به پیشرفت دانش فنی، بهترین راه برای تعامل خصوصی با کاربران است.منبع: خوی وب